05-10-06

CIM-pel.

GfK Benelux Marketing Services experimenteert in België met de EMM Radiometer om de luistercijfers te meten. Die lijkt enigszins op de Amerikaanse Portable People Meter. Onderzoeksbureau's zoeken in deze digitale tijd naar alternatieven die preciezer zijn dan de vaak toegepaste, maar ook omstreden dagboekmethode. De proef valt onder afspraken over het CIM Radio-onderzoek. 

 Het apparaatje vangt het geluid van radiostations op en zet dit om in een soort digitale vingerafdruk. Aan de hand van deze techniek wordt bepaald, wanneer en hoe lang naar welk radiostation is geluisterd. Uit de proef moet ook blijken of de 300 proefpersonen het toestel dagelijks bij zich kunnen dragen.

De resultaten van de EMM Radiometer worden vergeleken met de uitkomsten van de dagboekmethode die al jarenlang een standaard is. GfK is wereldwijd het op vier na grootste onderzoeksbureau.

(Belga/Stadsomroep Brugge/radioactive blog.nl))

14:19 Gepost door Diederik in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.